DIY - ptak

W moich zasobach tykwowych mam kilkanaście małych tykw. Niestety nie nadają się na lampy. Ciągle kombinuje, co z nich można zrobić. Efekt mojego myślenia, możecie zaobserwować poniżej. 
Ciekawi? No to zaczynamy:)



Potrzebne będą: tykwa, kijek, drewniany krążek, biała i czarna farba akrylowa, pędzelek oraz wiertarka.

W krążku wykonujemy otwór wielkości naszego kijka.


Wykonujemy również otwór w tykwie. Otwór musi znajdować się w miejscu takim jak na zdjęciu.


Łączymy elementy w jedną całość. Jeżeli otwory okażą się za duże, do montażu możemy użyć kleju.


Kolejnym etapem jest pomalowanie całości na biało.


Na tykwę nakładamy drugą warstwę farby. Możemy to zrobić gąbką. Wtedy pozbędziemy się mazajów pędzla.


Gdy biała farba wyschnie możemy przejść do malowania szczegółów. 
Czarną farbą malujemy różnej wielkości paseczki na kijku.


Na tykwie malujemy czarną kropkę. Będzie to oko naszego ptaka. Korzonek tykwy również malujemy czarną farbą.


Z boku tykwy malujemy ozdobne skrzydełko.

Gotowe! Prawda, że szybko i prosto? :)

Taki ptak na patyku bardzo fajnie prezentuje się w monochromatycznym pomieszczeniu. Można wykonać go w przeróżnych zestawieniach kolorystycznych i dopasować do swojego mieszkanka:)

To kolejna zmiana którą zaplanowałam wprowadzić na bloga - więcej projektów DIY. Etykieta pod tą nazwą już powstała. To jak? Podoba Wam się ten pomysł?

18 komentarzy:

  1. genialne :) u nas same małe tykwy więc z podpowiedzi skorzystamy :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że przyda się mój projekt:) Jak już coś powstanie to koniecznie się pochwal:) Pozdr.

      Usuń
  2. Super.... kiedyś zastanawiałam się jaką farbą malujesz i czy nakładasz najpierw jakiś primer . Ja kiedyś swoje pomarszczone tykwy / jako budki dla ptaków / pomalowałam 'olejnicą' martwiąc się czy coś/ktoś zamieszka .
    Wiszą do tej pory na drzewach ... kiedyś zauważyłam wyfruwałające z nich motyle .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość farb powinna "trzymać się" tykwy. Ja wybrałam akrylowe ponieważ są wodne i nie mają intensywnego zapachu.
      Motyle w tykwie? A to ciekawe:)

      Usuń
  3. Świetny pomysł i efekt.
    Ja mam kilka marakasów z tykw. Szczególnie lubię peruwiańskie pięknie wypalane.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypalania też chciałam spróbować, więc może coś takiego powstanie:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Pomysł świetny, realizacja też fajna.
    Pozdrawiam
    D.

    OdpowiedzUsuń
  5. Superowy pomysł!!!:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł, może kiedyś wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo oryginalna dekoracja. Wspaniały pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że się spodobało. W takim wypadku, nie pozostaje mi nic innego jak wymyślać dalej:)

      Usuń
  8. Bardzo oryginalna ozdoba ,podoba mi się.Jestem pełna podziwu dla twojego talentu.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Stworzę lampę specjalnie dla Ciebie

Zamawianie spersonalizowanej lampy nigdy nie było prostrze! To tylko cztery kroki.
  • 1. KONCEPCJA

    Kolorystyka, wzór, kształt, motyw - przejrzyj portfolio - jest tak wiele możliwości!

  • 2. PROJEKTOWANIE

    Dopinamy pomysł w najmniejszych szczegółach. Teraz wybierzesz tykwę - odpowiedą kształtem, wielkością oraz kosztem.

  • 3. REALIZACJA

    Realizacja zamówienia trwa ok 3 tygodnie, więc nie czekaj na ostatnią chwilę, gdy potrzebujesz lampy na prezent.

  • 4. WYSYŁKA

    Gotowa lampa potrzebuje już tylko odpowiedniego zapakowania i bezpiecznie wyrusza w drogę do Ciebie.